Zakelijk communiceren met je doelgroep met digital signage

Het wordt steeds belangrijker om je doelgroep op een originele en leuke manier te benaderen. Wil je je doelgroep graag aanspreken, dan is het van belang dat je op een professionele manier voor de dag komt. Een sterke manier om dit te doen is door digital signage (ook wel narrowcasting) in te zetten. Met narrowcasting kun je up-to-date informatie met klanten, personeel en bezoekers onderhouden. 

Hoe werkt digital signage?

Digital signage is een manier om de aandacht te trekken door beeldschermcommunicatie. Dit gebeurt op verschillende manieren, waarbij je kunt denk aan de wachtkamerschermen bij de dokter of de digitale bewegwijzering bij een beurs. Het zijn allemaal vormen van digital signage die bijdragen aan de klantbeleving. Het is dus communiceren en delen van informatie via een scherm, deze specifiek hiervoor ontworpen schermen kunnen je nieuwe commerciële kansen bieden en maakt het daardoor erg interessant om mee aan de slag te gaan. Digital signage bestaat enerzijds uit een deel software en anderzijds uit een deel hardware. Verder heb je nog content nodig om je berichten uit te zenden (broadcasting). Dat laatste kun je real-time aanpassen, dus heb je iets belangrijks om te delen dan kun je dit aanpassen en is dit direct voor je bezoekers te zien. Hiermee kun je ad hoc inspelen op wijzigingen en altijd het meest recente nieuws delen.

Waar toe te passen?

Zoals hierboven al benoemd zijn de wachtkamerschermen een bekende plek waar narrowcasting terug te vinden is. Ook in de entertainment-wereld zie je digital signage terugkomen. Door sfeerbeelden toe te passen kun je een bepaalde sfeer creëren, zoals je bijvoorbeeld in de Ziggodome ziet. De buitenkant van de Ziggodome projecteert elke keer weer andere beelden. Verder komt digital signage ook veelvuldig voor in de horeca en fastfood. Digitale menuborden zijn bijna in iedere horecagelegenheid wel terug te vinden. Het is echt iets van deze tijd om steeds meer actuele en digitale informatie met je doelgroep te delen. Het heeft de nodige voordelen zoals hierboven al benoemd en daarbij geeft het ook een positieve uitstraling. Digital signage is niet per se de toekomst, het is echt iets van het heden.

Benieuwd wat digital signage kan doen voor jouw bedrijf?

Voor verschillende bedrijven en branches is digital signage een mooi uithangbord om te communiceren met cliënten, bezoekers, personeel en klanten. Voor iedere moment en voor ieder bedrijf kan het zijn meerwaarde hebben. Hierdoor is het altijd interessant om eens te heroverwegen of digital signage iets voor jouw bedrijf is.